BESTÄLLNING

Beställning av varor på Electrocigarette.se görs genom att lägga till produkter till webbplatsens kundvagn. Från kundvagnen leds du vidare genom betalningsprocessen. Därefter skriver du in dina kund- och betalningsuppgifter. Här finns även möjlighet att lösa in eventuell rabattkod. När beställningen bekräftas kommer du mottaga en orderbekräftelse för beställningen via mail. På samma sätt kommer du som kund få besked per mail när ordern skickats. Beroende på vilken leveransmetod du väljer erbjuds track and trace via Postnords tjänster. Önskar du leverans till andra länder ombeds du kontakta oss. Vi säljer endast till personer över 18 år.

BETALNING
I samarbete med Shopify Pay och Paypal erbjuder vi direktbetalning via kort eller online. Genom att lämna information i kassan godkänner du våra köpvillkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du även Electrocigaretttes allmänna villkor. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Överföringen av information är krypterad med SSL - Secure Socket Layer. Electrocigarette.se får aldrig ta del av denna information vilket ökar säkerheten för dig som kund. Kortinlösaren uppfyller kraven för PCI DSS. Kortbetalning via Paypal eller Shopify Pay är avgiftsfri. Betala direkt med pengar från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. Observera att du måste ha dina inloggningsuppgifter till PayPal för att kunna genomföra köpet.

GÄLLANDE LAG OCH TVISTLÖSNING
Alla köp hos Electrocigarette.se lyder under svensk lag och eventuella tvister ska avgöras av svensk allmän domstol.

Alternativt Tvistlösningsförfarande
Du har i din egenskap av konsument rätt att, om du har ett klagomål om ett köp vilket inte kunnats åtgärdas genom direktkontakt med Electrocigarette, vända dig till ett alternativt tvistlösningsorgan för att göra upp i godo. Att vända sig till ett alternativt tvistlösningsorgan är i allmänhet billigare, mindre formellt och snabbare än att gå till domstol. Du kan endast använda alternativet om du är bosatt inom EU och den andra parten är etablerad inom EU. Du kan antingen använda onlineplattformen för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens hemsida, www.ec.europa.eu/odr, eller vända dig direkt till Allmänna reklamationsnämnden, via www.arn.se. Allmänna reklamationsnämnden är en godkänd nämnd för alternativ tvistlösning och lyder under Direktiv 2013/11/EU om alternativ tvistlösning vid konsumenttvister.

REKLAMATIONER

Reklamation, Returer & Ångrat köp
Viktig information: Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför den defekta produkten, kasta eller bruka den inte. Behåll alltid original lådan till produkten, då koder finns skrivna på lådorna som vi måste ha.

Electrocigarette erbjuder 3 månaders garanti på alla e-cigaretter, exempelvis moddar och tankar. Det är lämpligt att du som kund kontrollerar artiklarna direkt vid mottagandet för att verifiera att dessa är riktiga och felfria. Electrocigarette står alltid för returfrakt när det gäller skadat, felaktigt gods eller Reklamationer.

Skulle det inte vara ett fel på en reklamation som vi fått in och gått igenom så kan vi debitera en avgift för arbetet, frakter och kostnader för coils och reservdelar som använts för gå igenom en produkt. Om en reklamation har skickats till oss och vi har gått igenom den men inte får svar av kund på telefon, sms eller email efter kontakt, så kasserar vi produkten efter 2 månader vilket innebär att du går miste om din chans till kompensation. Samma regler gäller en ej godkänd reklamation, om vi inte får svar av kunden kasseras produkten. 

Vill du ångra ditt köp, skriv till vår support på info@electrocigarette.se, så ditt ångrade köp finns registrerat hos oss först. Detta är mycket viktigt för din egen skull som konsument. Efter du har kontaktat oss så ger vi klartecken att det är ok att skicka artikeln och i de fallen vi står för returfrakten så skickar vi en fraktsedel som du ska klistra på paketet innan du lämnar in det till ditt närmaste Postnord ombud.

Du som konsument har enligt Konsumentköplagen (SFS 2022:260) rätt att reklamera varor som är felaktiga under förutsättning att felet uppstod inom tre (3) år från att varan avlämnats till dig och att du meddelat Electrocigarette om felet inom skälig tid efter du upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Vad som anses vara inom skälig tid bedöms från fall till fall och avgörs med hänsyn till varans beskaffenhet men reklamation som görs inom två (2) månader från att det felet upptäcktes anses alltid vara inom skälig tid. Om du önskar reklamera en vara ska du kontakta vår support så snart som möjligt. Observera att en e-cigaretter och tillbehör kan ha begränsad hållbarhet, även under normal användning och att denna period kan förkortas genom överdriven eller felaktig användning. Det är din plikt att ange och efter krav visa hur felen märks eller förekommer. Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått i samband med felanvändning av dig som kund. Observera att atomizer/clearomizer och engångsartiklar är förbrukningsvaror, det kan inte förväntas att dessa ska hålla för evigt och de täcks därför inte av garantin. För speciella artiklar gäller nedanstånde tider för reklamation:

- Batteri: 1 månad
- Förångare: 14 dagar (gäller ej atomizer head / coils)
- Mods och Pocketmods: 1 månad
- Övriga produkter: 1 månad
- Head / Coils: 1 month (ingen garanti om de är uppackade)


Bifoga en kopia av fakturan/ordernummer samt eventuella serienummer på produkten som bevis för att produkten köps från Electrocigarette. Vid en godkänd reklamation betalas ersättning ut för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen.

Observera: Vi tar ej emot returer som skickas som rek. paket eller mot postförskott, då vi ej har möjlighet att utkvittera dessa. Vi tar ej ansvar för bristfällig emballering i samband med retur av varor och vi rekommenderar EJ retur av varor i papperskuvert. Det är mycket viktigt vid returer men extra viktigt vid reklamationer att man packar ordentligt samt ser till tömma vätskor och slå av batteridrivna artiklar så de inte skadas under transport. Skulle man inte följa något av detta och artikeln är skadad eller läckage av vätska osv har uppkommit, så kommer inte reklamationen godkännas.

För att ett avtal ska kunna ingås är följande information nödvändig: Namn, Adress, Telefonnummer eller E-mailadress.


Personupplysningar registreras med det ändamål att kunna leverera varan till dig. Personupplysningarna registreras hos Electrocigarette och sparas i fem år, därefter försvinner upplysningarna. Vid insamling av personliga upplysningar via vår hemsida säkrar vi att du alltid är införstådd med. Information angiven till ellectrocigarette.se vidarebefordras eller säljs inte vidare till någon tredje part och vi registrerar inga känsliga personuppgifter.

LEVERANSVILLKOR
Vi levererar till privatpersoner via PostNord. Alla leveranser sker endast till platser inom Sverige. Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 12 vardagar (Postens leveranstid kan tillkomma). Under och kort efter Black Friday/Week/Weekend, långhelger, högtider och röda dagar kan leveransen ta något längre tid, då PostNord endast arbetar på vardagar och kan vid dessa tillfällen ha förseningar. Om din order innehåller restnoterade varor kan vi del leverera din order. Vi kontaktar dig om så är fallet. Kvarvarande artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager. Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

Frakt/leveranssätt inom Sverige

Kostnad: 29kr inom Sverige, Fri frakt vid order över 299:-

PostNord Varubrev (Standard)
Spårning: Ja
Levereras till: Brevlåda om det får plats, annars levereras det vid dörren med SMS-avisering.
OBS!: Beställarens namn måste stå på postlådan. Du kan även ange ett annat namn i leveransadressen. Lägg då till “C/O Namn” efter gatuadressen, där Namn är namnet som står på postlådan/dörren. Saknas giltigt namn returneras försändelsen till oss och vi debiterar kunden för nästa leverans.
Avisering: SMS och/eller E-post

Frakt/leveranssätt inom Norge, Danmark och Finland

Kostnad: 79kr, Fri frakt vid order över 599:-

Brevförsändelse
Spårning: Nej
Levereras till: Brevlåda om det får plats, annars postombud.
Leveranstid: Normalt 4-10 vardagar efter inlämning

Dessa köp- och leveransvillkor gäller från och med 1/6-2022

 

------------------------------------------ ENGLISH

SHIPPING

Shipping cost is 5.- Euro per order. All orders above 49.- Euro are delivered free of charge within Europe.

PRICES AND PAYMENT
All prices quoted are including applicable tax. In the shopping cart you can see the total price for your order, including all fees and shipping. Payment terms are stated in the shopping cart depending on the selected payment method. Customs can occur for deliveries outside Europes's borders.

AGE LIMIT
You must be 18 years old to buy e-cigarettes, e-juices or accessories.

PAYMENT OPTIONS
We currently offer payment by Shopify and Paypal. Paypal is available worldwide and Shopify Pay can be used if your country shows up in their system.

CARD PAYMENT
With Paypal you can also pay with VISA, Mastercard and American Express cards. When ordering via e-mail, letter and fax, credit card payment is not possible for security reasons. All information is encrypted in order to ensure the security when you trade by cards via Paypal. This means that the information is sent via a secure connection and no unauthorized person can see your card details.

WITHDRAWAL RIGHTS
Your right of withdrawal (withdrawal period) is valid for 14 days starting on the day you received the item. The right of withdrawal applies only if the product packaging is unbroken / unused and carton and all parts are left. Returned used goods and any freight will not be refunded unless otherwise agreed with customer service. See returns below for further instructions.

WARRANTY
For free replacement of non-functional products, in most cases (does not apply to products with reduced performance, incorrect use and products with physical damage, for example lost or worn )

- Battery: 1 month
- Evaporator: 14 days (does not apply to evaporator head / coils)
- Mods and Pocketmods: 1 month
- Other products: 1 month
- Evaporator Head / Coils: 1 month (no Warranty if seal is broken)

Contact Us Immediately For Warranty Failure . Save all parts of the order, such as cardboard or manuals, as we can request serial number or similar, which is often found on the carton.

UNCOLLECTED PACKAGES
Unclaimed items are automatically returned to us. For all packages that are not redeemed, we reserve the right to charge you, via one of our payment partners, the cost of return shipping, handling fee and handling fee. The cost for this is currently 15.- Euro.

RETURNS
Returns due to regret purchases are done at customers own expense and must always be agreed with our customer service before they are returned. Returns should be sent as packages or letters. Returns may not be sent against postage. If you wish to exercise your right of withdrawal, always contact our customer service first to obtain a return number. Used products returned due to regret will not be refunded. Refunds are made as soon as possible, but always within 7 days of the day we received the return. If we have delivered a product that is incorrect, damaged or alternatively defective, you will always be replaced with an equivalent or better model. In the event that the product is defective at delivery, we can request the unit for troubleshooting, we will be responsible for all costs. Always contact us if you have received incorrect products and we will immediately send the correct product as well as a return slip for free return shipping. For all complaints, our customer service should be contacted first.

INCORRECT PRICE OR DESCRIPTION
Texts and products may contain errors, we reserve the right to contact the customer for price corrections or descriptions afterwards, if this is incorrectly stated on a product.

DELAYS
It may occur that packages for various reasons are delayed in some countries, in some cases they will come back to us although everything is correct. This is unusual and in most cases it will be resolved. If that doesn't work out, we always handle it and customers get their goods with a certain delay. Sometimes it is because the customer has entered an incorrect address. If this is the case and the incorrectly addressed package is returned to us, the customer will be charged with a cost of 3.- Euro for the return and 3.- Euro for a new delivery of the package, a total of 6.- Euro, unless otherwise agreed with customer service.

PERSONAL INFORMATION
Personal data is handled in accordance with the Personal Data Act.

TILLBAKA TILL TOPPEN