KÖP & LEVERANSVILLKOR


PRISER OCH BETALNING

Alla priser som anges är inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset för din beställning, inklusive alla avgifter, moms och fraktalternativ. Betalningsvillkor anges i kundvagnen beroende på valt betalningssätt. Tull kan förekomma till leveranser utanför Sveriges gränser.

ÅLDERSGRÄNS
Du måste vara 18 år för att handla e-cigaretter, e-juice eller tillbehör.

BETALNINGSALTERNATIV
Med Klarna Checkout kan du välja att betala eller delbetala mot faktura, eller betala med kort. Alla kunder som har Mobilt BankID, kan enkelt registrera sig för tjänsten direkt i kassan. Kunder som redan har sitt konto kopplat till Klarna kan betala direkt och behöver endast verifiera köpet via sitt BankID.
 
FAKTURA
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning. Kredittiden för fakturaköp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. En avgift om 19 SEK per köp via faktura tillkommer. Du får genast besked om kreditprövningen är godkänd.

Villkor för användning av Klarna Checkout >>>

DELBETALNING
När du har fått hem din faktura från Klarna kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad.

KORTBETALNING
Med Klarna Checkout kan du även betala med VISA, Mastercard och American Express. Vid beställning via e-post, brev och fax är kontokortsbetalning av säkerhetsskäl ej möjlig. För att säkerställa säkerheten när du handlar med kort via Klarnas Checkout är all information krypterad. Det betyder att informationen skickas via en säker förbindelse som gör att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

DIREKTBETALNING BANK
Med Klarna Checkout kan du betala direkt via din internetbank med ditt BankID.

ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar med start den dagen du tog emot varan. Ångerrätt gäller endast om produktens förpackning är obruten/oanvänd och kartong samt alla delar finns kvar. Returnerad begagnad vara och eventuella frakter återbetalas ej om inte annat överenskommits med kundservice. Se returer nedan för vidare anvisningar.

GARANTI
​För kostnadsfritt byte av icke fungerande produkter gäller i de flesta fall (gäller ej produkter med nedsatt prestanda, felaktigt använda samt produkter med fysisk åverkan, exempelvis tappade eller de med slitage)

- Batteri: 1 månad
- Förångare: 14 dagar (gäller ej förångarhuvud/coils)
- Mods och Pocketmods: 2 månader
- Övriga produkter: 1 månad
- Förångarhuvud/Coils: Ingen garanti

Kontakta Oss omgående vid garantifel. Spara alla delar i ordern, exempelvis kartong eller manualer då vi kan efterfråga serienummer el. dyl. som ofta återfinns på kartongen.

EJ UTHÄMTADE PAKET
Ej uthämtade varor returneras automatiskt till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig, via någon av våra betalningspartners, kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Kostnaden för detta är för närvarande 150 kronor.

RETURER
Returer pga ångrat köp sker på egen bekostnad men överenskommes alltid med vår kundservice innan de skickas tillbaka. Returer ska skickas som paket eller brev. Returer får inte skickas mot postförskott. Om du önskar utnyttja din ångerrätt så kontakta alltid vår kundservice först för att erhålla ett returnummer. Begagnade produkter som returneras pga ånger återbetalas ej. Återbetalningar sker snarast, men alltid senast inom 7 dagar från den dag då vi mottagit returen. Har vi levererat en produkt som är felaktig, skadad eller alternativt defekt, ersätts du alltid med en likvärdig eller bättre modell. Vid fallet att produkten är defekt vid leverans kan vi begära in enheten för felsökning, vi står då för alla kostnader. Kontakta oss alltid om ni erhållit felaktiga produkter så skickar vi omgående korrekt produkt samt en retursedel för fri returfrakt. Vid alla reklamationer ska vår kundservice kontaktas först. Efter vi tagit emot eventuella retur kan vi komma att begära in enheten för felsökning.

BYTEN & REKLAMATIONER
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp skall du först kontakta vår kundservice på kundservice@electrocigarette.se, eftersom din retur skall åtföljas av ett unikt returnummer. Vi reserverar oss för att vi ej har möjlighet att hämta ut din retur om den skickas med egen returfraktsedel, som rekommenderat brev eller om returen läggs direkt i postens brevlådor utan att det överenskommits med oss. Observera att Electrocigarette inte har möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt. Vid retur står du för transportrisken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella lappar och manualer också skickas med. Använd inte originalförpackningen som yttre emballage för då skadas originalförpackningen. Förpacka din retur väl. Det går självklart bra att använda samma emballage som produkten ursprungligen var förpackad i. Observera att du inte får tejpa, klistra fast returfraktsedel eller dylikt direkt på originalförpackningen för då skadas den. En skadad originalkartong medför att du kommer att debiteras en avgift eller att returen inte godkänns. Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker snarast, men senast inom 30 dagar. Electrocigarette förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

FELAKTIGT PRIS ELLER BESKRIVNING
Texter och produkter kan innehålla fel, vi förbehåller oss rätten att kontakta kund för korrigering av pris eller beskrivningar i efterhand, om detta är felatigt angett på en produkt.

FÖRSENINGAR
Det kan förekomma att paket av olika anledningar fördröjs i Postnords system, i vissa fall kommer de tillbaka till oss fast allt är korrekt. Detta är ovanligt och i de flesta fallen löser det sig. Om det inte löser sig så hanterar vi det alltid och kunder får sina grejor med en viss fördröjning. Ibland beror det på att kunden angett en felaktig adress. När det feladresserade paketet är returnerat till oss debiteras kunden 19kr för returen samt 19kr för ny leverans av paketet, totalt 38kr, om inget annat överenskommits med kundservice.

PERSONUPPGIFTER
Personuppgifter hanteras i enlighet med personuppgiftslagen.